Főoldal

Szoftverek

Ügyfélszolgálat

Kérdések

Kapcsolat

NATURASOFT Magyarország Kft.

Főoldal Szoftverek Ügyfélszolgálat Kérdések Kapcsolat  
 

Küldés ismerősnek

Honlaptérkép
FONTOS JOGSZABÁLYVÁLTOZÁS 2017-TŐL!

Kérdések és válaszok

Vissza
Kattintson a kívánt kérdésre, vagy keressen kulcsszó alapján!

Keresés:
Témakörök:
Élesítés
Telepítés
Frissítés
Terméktámogatás
Bővítés
NAV(APEH)
Általános
Számlázás
Házipénztár
Könyvelő program
Összes kérdés
Általános Általános
- Hol tudom letölteni/kipróbálni a programot?
- Hol tudom megrendelni a programot?
- Használhatom a programot több cég nevében is?
- Használhatók a programok külföldi bejegyzésű cég nevében külföldön is?
- Honnan tudom, hogy melyik programcsalád a megfelelő számomra?
- Mi a különbség az Alap és a Hálózatos változat között?
- Hol látom, hogy melyik programot nyitottam meg?
- Hol látom a programom aktuális verziószámát?
- Hol látom a programon belül, hogy milyen cégben dolgozom éppen?
- Hol találom a program részletes leírását, felhasználói kézikönyvét?
- Hogyan tudok a programmal biztonsági mentést készíteni?
- Hogyan automatizálható a biztonsági mentések készítése?
- Mi lehet az oka, ha nem sikerül mentést készíteni?
- Mi lehet az oka, ha nem lehet visszatölteni a mentést?
- Miért írja ki a program a visszatöltéskor, hogy a mentésállomány nem kompatibilis ezzel a programmal?
- A programban látható dátumok nálam miért nem év, hónap, nap sorrendben látszódnak?
- Mit tegyek, ha nyomtatásban lemarad az álló oldal (pl. számla) alja?
- Mit tegyek, ha nyomtatásban lemarad az oldal bal vagy jobb széle?
- Miért ír ki az Excel fájlból történő beolvasás minden cellára hibát?
- Hogyan kell évet nyitni a programban? Év váltásakor mi a teendő?
- Az előző évben felvitt adataimat hol találom?
- Hol tudok felvinni a programba új ÁFA kulcsot?
- Összeköthető-e a program webáruházzal?
- Milyen könyvelő szoftverek felé képes feladni a program?
- A program rendelkezik EKAER funkcióval?
- Lehetséges-e a programot egyénileg kért funkciókkal kibővíteni?
- Használható-e az Önök készletnyilvántartó programja trafikban?
- Nem találom a kérdésemre a választ!

- Vissza a többi kérdéshez


Általános Általános


Hol tudom letölteni/kipróbálni a programot?

A honlapon a Szoftverek menüpont alatt érhetők el a programok kipróbálható változatai a Letöltés gombra kattintva, illetve a Bővebben gomb alatt további részletes információkat talál egy-egy termékről.


Hol tudom megrendelni a programot?

A honlapon a Szoftverek menüpont alatt rendelhető meg bármelyik program a Megrendelés gombra kattintva. A megrendelés oldalon a cég adatait szükséges megadni, illetve a kívánt fizetési- és szállítási módot.


Használhatom a programot több cég nevében is?

Igen, de ez felárral jár, melynek mértéke programfüggő. Programjaink alap változatai 1 cég nevében használhatók. Egyes programjainkból (pl. házipénztár programok) léteznek korlátlan céges változatok, melynek árát kifizetve korlátlan számú cég kezelését teszik lehetővé. Számlázó, készletnyilvántartó, raktárkezelő programok esetében a programot cégenként külön-külön kell megvásárolni.

Amennyiben több cégre szóló programlicensze van, úgy nincs szükség a programot többször telepíteni vagy több ikonról indítani, mivel a cégek a programon belül választhatók ki!


Használhatók a programok külföldi bejegyzésű cég nevében külföldön is?

Mivel a NATURASOFT ügyviteli programok kizárólag a magyar jogszabályok szerint készülnek, így a felhasználó csak a saját felelősségére használhatja a programot külföldi bejegyzésű cég nevében.

Példaként, ha Önnek egy szlovák cége (pl. s.r.o) van és Szlovákiában szeretné használni számlázó programunkat szlovák nyelvű számlák kiállítására, azt jelenleg megteheti, azonban, ha a számlázásra vonatkozó szlovák törvények megváltoznak, azt cégünk nem fogja lekövetni, mivel kizárólag a magyar jogszabályok szerint frissítjük programjainkat.


Honnan tudom, hogy melyik programcsalád a megfelelő számomra?

A honlap Szoftverek menüpontján belül szoftvereinken kívül találhatók összehasonlítások is, így egyszerűen kiválasztható a szükséges terméktípus. Természetesen, ha ott nem találja meg a választ kérdésére, úgy munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére.


Mi a különbség az Alap és a Hálózatos változat között?

Számlázó, készletnyilvántartó, raktár programjainkból külön vásárolható Hálózatos változat, míg házipénztár programjainknál már az alapprogramok is tartalmazzák a hálózatos használati lehetőséget és azok plusz funkcióját.

Az Alap és a Hálózatos változat is felár nélkül telepíthető korlátlan számú számítógépre, azonban a több gépes, hálózatosan összekötött munka csak a Hálózatos változattal lehetséges! Ezen felül a Hálózatos változat egyben lehetőséget nyújt a felhasználói fiókok és a hozzájuk rendelt jogosultságok kezelésére is.

A hálózatos használat azt jelenti, hogy amennyiben a számítógépek az irodán belül helyi hálózaton keresztül össze vannak kötve, úgy minden felhasználó egy rendszerben dolgozhat és minden bevitt információ és funkció elérhető a helyi hálózat gépeiről (amennyiben az adott felhasználónak van megfelelő jogosultsága).


Hol látom, hogy melyik programot nyitottam meg?

A programon belül a főképernyő bal felső sarkában látható a szoftverváltozat teljes neve.


Hol látom a programom aktuális verziószámát?

A programon belül a főképernyő bal felső sarkában látható a program verziószáma közvetlen a program neve alatt.


Hol látom a programon belül, hogy milyen cégben dolgozom éppen?

A programon belül a főképernyő jobb felső sarkában látszik az aktuális cég neve.


Hol találom a program részletes leírását, felhasználói kézikönyvét?

A felhasználói kézikönyv Súgó formájában érhető el a programon belül a képernyők jobb felső sarkában a Segítség linkre kattintva, illetve a billentyűzet F1 gombját megnyomva.


Hogyan tudok a programmal biztonsági mentést készíteni?

A Cégek karbantartása / Mentés menüponton keresztül készíthet teljes mentést adott időközönként (pl. munkanap végén, hetente, havonta), amit érdemes másik gépen tárolni, mint ahol a szoftver fut, vagy CD lemezen, esetleg pendrive-on.


Hogyan automatizálható a biztonsági mentések készítése?

A NATURASOFT programba bevitt adatokról a Főképernyő\Cégek karbantartása menüpont Mentés gombján keresztül tud biztonsági mentést készíteni. Programon keresztül visszatölthető mentést (grm, gri formátum) csak ezen a menüponton keresztül tud készíteni! Ezt a folyamatot nem tudja automatizálni, azonban segédprogrammal megoldható, hogy a Microsoft SQL Server adatbázisfájljait időközönként elmentse, így szükség esetén ezekből a fájlokból ügyfélszolgálatunk díjmentesen helyre tudja állítani az adatokat.

A Microsoft SQL Server esetén biztonsági mentés nem oldható meg szimpla fájl másolásokkal, amíg az SQL server fut! A kiszolgáló gép beállításával az alábbi két módon automatizálhatja a mentéseket:
1. Az SQL Server szolgáltatás megadott ütemezéssel történő leállítását követően az SQL Server (Data) mappa tartalma egy backup szoftverrel automatizáltan elmenthető, majd az SQL Server ütemezett elindítása szükséges.
2. Feltelepítheti a szerverre a Microsoft oldaláról ingyenesen letölthető Microsoft SQL Server Management Studio Express segédprogramot, mellyel a kiszolgálógépen beállítható az ütemezett mentés.


Mi lehet az oka, ha nem sikerül mentést készíteni?

Windows 7, 8, 10 / Windows Vista esetén az operációs rendszer védelmi beállításai miatt nem lehet mentést készíteni a korlátozott jogosultsági szintű rendszermappákba (pl. Asztal, Program Files mappa és alkönyvtárai, Dokumentumok). Ebből adódóan érdemes ezeknél az operációs rendszereknél a programot az alapértelmezettként felajánlott C:\NATURASOFT mappába telepíteni, így a mentések alapértelmezett útvonala is ezen a mappán belül lesz!

Operációs rendszertől függetlenül közvetlen hálózati meghajtóra (\\-el kezdődő útvonal), hálózati megosztásra nem lehet menteni!


Mi lehet az oka, ha nem lehet visszatölteni a mentést?

Ennek leggyakrabban két oka lehet:

1. A mentésállomány visszatöltése nem történhet hálózati meghajtóról! Vagyis más számítógép megosztott könyvtárából a visszatöltés nem fog sikerülni!

Megoldás: Vegye át a mentésállományt egy fizikai tárolóra (pl. sajátgép, vagy pendrive) és onnan kísérelje meg a visszatöltést!

2. A program adatbázisát Microsoft SQL Server kezeli. Attól függően, hogy milyen telepítőkészlettel telepítette programunkat, ez lehet:
- SQL 2000 (Windows XP-s telepítőkészlet)
- SQL 2005 (Windows 7 / Windows Vista telepítőkészlet)
- SQL 2008 (Windows 8 / Windows 10 telepítőkészlet).

Eltérő SQL verziók között (ha a mentés állomány újabb SQL verzióval készült) a visszatöltés nem lehetséges, ezért a mentésállományt javasolt mindig olyan gépre tudja visszatölteni, ahol a NATURASOFT program azonos telepítőkészlettel lett telepítve, ellenkező esetben az SQL szerver verziószáma el fog térni, és a visszatöltés nem fog sikerülni!

Megoldás: Azokon a gépeken, melyeken a programjainkat futtatja, azonos telepítőkészlettel telepítse a NATURASOFT programokat, így nem lesz gondja a különböző SQL szerver verziók közötti oda-vissza töltéssel. A letöltés oldalunkon látható általános telepítőkészlet nem csak Windows XP-re, hanem újabb Windows (Vista, 7, 8) verziókra is telepíthető!


Miért írja ki a program a visszatöltéskor, hogy a mentésállomány nem kompatibilis ezzel a programmal?

Ez az üzenet alapvetően két esetben lehetséges:

1. A mentést nem abba a programba próbálja betölteni, amivel a mentésállományt készült (pl. raktár program mentését próbálja visszatölteni számlázó programba, stb.)
2. Hiányzik a mentésállományt leíró információs (gri kiterjesztésű) fájl!


A programban látható dátumok nálam miért nem év, hónap, nap sorrendben látszódnak?

A dátum formátum helyes megjelenéséhez ellenőrizze Windows területi beállításait!

A program pontosan abban a formátumban mutatja a dátumokat, mely a Windows-ban be van állítva. A programnak tehát nincsen kihatása a dátum megjelenésére, ezt minden esetben a Windows vezérli.

A kérdésben felvetett probléma elsősorban akkor jelentkezhet, ha olyan Windows verziót használ, mely eredetileg idegen (angol, német, stb.) nyelvű volt, és utólagosan telepítettek rá magyar nyelvi csomagot. Ekkor szükség lehet a Windows beállítások aktualizálására! A területi és nyelvi beállításoknál a Formátumok fülön állva nyomja meg a További beállítások gombot, váltson a Dátum fülre, nyomja meg az Alaphelyzet gombot, majd az OK gombot.


Mit tegyek, ha nyomtatásban lemarad az álló oldal (pl. számla) alja?

A Beállítások \ Nyomtató beállítások résznél vegye nagyobbra az alsó margó méretét!


Mit tegyek, ha nyomtatásban lemarad az oldal bal vagy jobb széle?

Gyakorlatban a legtöbb nyomtató nem képes a teljes oldalfelület nyomtatására, mivel a lapadagolónak valahol meg kell fognia a papírt. Ebből adódóan egy általános nyomtató nem tud nyomtatni a papír bal vagy jobb szélén lévő 5-6 mm-es sávba. A NATURASOFT programoknál ez nem is okoz gondot, mivel minden kimutatásunk és bizonylatunk alapesetben is nagyobb (7-8 mm-es) margóbeállítást alkalmaz. Azonban léteznek bizonyos nyomtatók, melyek nem képesek a papír bal vagy jobb oldalának 10-12 mm-re sem nyomtatni, így itt a nyomtatandó anyag mesterséges balra vagy jobbra történő elcsúsztatásra van szükség!

Küldje el nyomtatója pontos típusát és ügyfélszolgálatunk e-mailben elküldi Önnek a speciális margóbeállításhoz szükséges állományt!


Miért ír ki az Excel fájlból történő beolvasás minden cellára hibát?

A program akkor ír ki minden cellára hibát, ha a táblázat formátuma ismeretlen. Ez a gyakorlatban a leginkább akkor fordulhat elő, ha XLSX formátumot próbál megnyitni. Az XLSX kiterjesztés nem azonos az XLS formátummal! Amennyiben adatai XLSX formátumban vannak, úgy nyissa meg azt egy táblázatkezelővel és mentse el az adatokat a Mentés másként funkciót használva XLS formátumban, majd az XLS állományt próbálja importálni!


Hogyan kell évet nyitni a programban? Év váltásakor mi a teendő?

A NATURASOFT számlázó, készletkezelő, raktár, valamint házipénztár programok felhasználóbarát és egyszerű működési elve alapján Önnek nem kell sem évzárást, sem évnyitást végrehajtania, a program automatikusan ismeri fel a következő évet és indítja újra a bizonylatok sorszámozását (*az Ön által beállított kezdő sorszámtól!), így január hónapban az első bizonylatok kiállítása sem jár semmilyen plusz feladattal.

Az egyszerűbb áttekinthetőség érdekében az aktuális évben keletkezett bizonylatokat mutatja csak a program, így az alapbeállítás szerint az előző évi tételek nem látszódnak!

Amennyiben alkalomszerűen szeretné ezeket a tételeket is látni, úgy a Bizonylatok áttekintése ablak fejlécén nyomja meg a Szűrés kikapcsolása feliratot, ekkor az összes bizonylatát látni fogja. A kimutatások esetében is ugyanez a lehetőség él.

Amennyiben minden esetben szeretné az előző évi tételeket látni, úgy a Beállítások/Kezelési beállítások menüben a Szűréseknél felajánlott időszak sornál az Aktuális év helyett válassza ki a Nincs dátum szűrés lehetőséget, majd Mentse el.

*Mikor az adott évben először állít ki bizonylatot, a bizonylatkiállító ablak jobb felső sarkában a bizonylat kiállítás előtt mindig ellenőrizze a bizonylat sorszámát! A bizonylatok kezdősorszámát a beállítások (számlázás, szállítólevél, stb.) menüpontban tudja beállítani. Egyes bizonylatok (pl. árajánlat, díjbekérő) sorszáma nem évfüggő, így azok sorszáma folytatólagos lesz!


Az előző évben felvitt adataimat hol találom?

Az egyszerűbb áttekinthetőség érdekében az aktuális évben keletkezett bizonylatokat mutatja csak a program, így az alapbeállítás szerint az előző évi tételek nem látszódnak!

Amennyiben alkalomszerűen szeretné ezeket a tételeket is látni, úgy a Bizonylatok áttekintése ablak fejlécén nyomja meg a Szűrés kikapcsolása feliratot, ekkor az összes bizonylatát látni fogja. A kimutatások esetében is ugyanez a lehetőség él.

Amennyiben minden esetben szeretné az előző évi tételeket látni, úgy a Beállítások/Kezelési beállítások menüben a Szűréseknél felajánlott időszak sornál az Aktuális év helyett válassza ki a Nincs dátum szűrés lehetőséget, majd Mentse el.


Hol tudok felvinni a programba új ÁFA kulcsot?

Az elérhető ÁFA kulcsok a Törzsadatok karbantartása ablakban ellenőrizhetők! Ehhez a főképernyőn kattintson a Törzsadatok gombra, majd a bal oldalt látható kategóriák közül válassza ki az ÁFA kulcs feliratot! Új ÁFA kulcs felviteléhez kattintson az Új tétel gombra, majd a felpattanó ablakot töltse ki (pl. Áfa kulcs neve: 27%-os ÁFA kulcs, Rövidített név: 27%, ÁFA kulcs 27%) és kattintson a Mentés gombra!


Összeköthető-e a program webáruházzal?

Igen, ehhez a NATURASOFT Készlet és Számla Professional program megvásárlása szükséges. A webáruház kapcsolati lehetőséget a program alapfunkciója tartalmazza (DEMO verzióban is kipróbálható!), így nálunk nem kell külön fizetnie ezért a funkcióért! A program bármilyen webáruházzal összeköthető, mely képes a megrendeléseket XML formátumban letölthetővé tenni. Az XML fájl bármilyen nevű mezőket tartalmazhat, bármilyen sorrendben, így cégünk részéről és - általában - a webáruház készítőjének részéről sem igényel egyedi fejlesztést. A webáruház kapcsolat beállításához kérje a webáruház készítő segítségét, mert a beállításhoz szükség lesz a webáruház által generált XML fájl tartalmának és elérési útvonalának ismeretére!

Amennyiben szükség van rá, úgy a program képes arra, hogy a készlet-információkat adott időközönként feltöltse a webáruház számára FTP kapcsolaton keresztül. Az így feltöltött CSV fájlt a webáruháznak kell feldolgoznia, ezért a készlet-információk fogadása a webáruház készítő részéről egyedi fejlesztést igényelhet.


Milyen könyvelő szoftverek felé képes feladni a program?

A NATURASOFT program bármilyen könyvelő szoftver felé képes feladni az adatokat, mely fel van készítve az adatok Excel (XLS) fájlból történő fogadására. A NATURASOFT programból bármilyen lista (pl. partnerek, termékek, számlák, számlatételek) kimenthető Excel (XLS) formátumban. Azt kell tehát Önnek megvizsgálnia, hogy az Ön által használt könyvelő szoftver képes-e az adatokat Excel (XLS) formátumból importálni.

A lényeg tehát, hogy mindig az adatfogadó szempontjából kell vizsgálni a kapcsolat lehetőségét. Például, a NATURASOFT számlázó programok is anélkül tudnak adatot fogadni Excel (XLS) formátumban bármilyen(!) rendszerből, hogy a másik rendszerben lenne olyan funkció, hogy Partnerek/Termékek feladása NATURASOFT program felé, illetve a NATURASOFT Házipénztár programok is bármilyen(!) rendszerből tudnak adatot fogadni, anélkül, hogy a másik programban lenne olyan funkció, hogy Feladás a NATURASOFT házipénztár program felé. A NATURASOFT Pénztárkönyv/Naplófőkönyv program ugyanilyen elven szintén képes bármilyen számlázó programból adatokat fogadni XLS fájlon keresztül!

Nem az a kérdés tehát, hogy a NATURASOFT program milyen könyvelő szoftver felé képes feladni, hanem az, hogy az Ön könyvelő szoftvere képes-e az adatokat Excel (XLS) formátumból importálni.


A program rendelkezik EKAER funkcióval?

A NATURASOFT Készlet és Számla Professional programunkban van lehetőség a szállítólevelek tételeit az EKAER felé exportálni XLS (Excel táblázat), illetve XML fájl formátumban. A feladás csak azokat a tételeket tartalmazza, melyek esetén ki volt töltve a vámtarifaszám (VTSZ), legalább 4 karakter hosszan. A feladás a termék megnevezésén és a VTSZ-en kívül tartalmazza a súly és beszerzési érték adatokat is. A program által készített feladásfájlt beimportálhatja abba a külső alkalmazásba, amit az EKAER bejelentéshez használ.


Lehetséges-e a programot egyénileg kért funkciókkal kibővíteni?

Cégünk csak és kizárólag sorozatgyártású (dobozos) szoftverek fejlesztésével és forgalmazásával foglalkozik, ezért semmilyen egyedi fejlesztést nem vállalunk (még díjazás ellenében sem!). Természetesen minden igényt (legyen az akár egyéni elképzelés is) rögzítünk és amennyiben a felhasználók számához képest megfelelő arányban kérik más felhasználók is, úgy az bekerülhet a termékbe és az érvényes terméktámogatással rendelkező felhasználók le tudják tölteni egy szoftverfrissítés formájában. A NATURASOFT programok tehát mindig a többség igényét helyezik előtérbe, vagyis a program működési elvét a legnagyobb felhasználói tábor igényeire szabjuk, ennek köszönhető, hogy a NATURASOFT programok egyszerűbben és gyorsabban kezelhetőbbek más szoftvereknél.

Ugyanúgy működik ez nálunk, mint az élet számos más területén is. Például, amikor Ön elmegy új autót (nyomtatót, monitort, stb.) vásárolni, ott is egy konkrét kínálatból tud választani (kis, közepes, nagy autó = NATURASOFT Start, Standard, Professional termékcsalád). Az egyedi kéréseket (pl.  a kormány legyen középen, legyen öt kereke az autónak, rakják a motort középre, stb.) ott sem tudják/fogják Önnek teljesíteni. Ön ugyan építethet saját magának egy autót a sorozatgyártáshoz képest többszörös áron, de utána annak jellemzőit nem érdemes hasonlítgatni a szalonautókkal, hiszen az egyedi építés többszörös árában fizette meg azt a kényelmet és tudást, amit a szalonautó nem tudott teljesíteni. Cserébe viszont a szalonautó sokkal olcsóbb, mindenki számára megfizethető, és végső soron csak nagyon kevesen építenek saját autót (nyomtatót, monitort, stb.) maguknak...

Természetesen bármikor küldhet nekünk fejlesztési javaslatot. Azt minden esetben rögzíteni fogjuk és amennyiben többen is kérik, akkor várható, hogy be fog kerülni a programba. Csupán tehát azon múlik, hogy egy fejlesztés bekerül-e a programba, hogy azt a meglévő felhasználók számához képest hányan kérik.


Használható-e az Önök készletnyilvántartó programja trafikban?

A NATURASOFT készletnyilvántartó programok univerzális szoftverek és nem egy adott célközönség (pl. trafik) számára készültek. Programjainkban nem található tevékenység specifikus funkció, emiatt nem tartalmazza a trafik boltok számára nélkülözhetetlen Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. részére szükséges feladást sem.

Kapcsolódó cikk: Trafik készletnyilvántartó program kritériumai


Vissza a lap tetejére

   
   
  Számlázó program  |  Készletnyilvántartó program  |  Raktárkezelő program  |  Házipénztár program  |  Könyvelő program

Vásárlási feltételek  |  Adatvédelem  |  Szerzői jogok

 

   Az oldalt 1024x768-as felbontásra és közepes szövegméretre optimalizáltuk.