HÁZIPÉNZTÁR
TUDNIVALÓK A HÁZIPÉNZTÁR VEZETÉSÉRŐL

SZÁMLÁZÓ PROGRAM KÉSZLETNYILVÁNTARTÓ PROGRAM RAKTÁRKEZELŐ PROGRAM HÁZIPÉNZTÁR PROGRAM KÖNYVELŐ PROGRAM
         

HÁZIPÉNZTÁR
TUDNIVALÓK A HÁZIPÉNZTÁR VEZETÉSÉRŐL

Vissza a főoldalra Szoftverek áttekintése Ügyfélszolgálat, frissítések letöltése Gyakran feltett kérdések Kapcsolat, elérhetőség
 
 

HÁZIPÉNZTÁR KÉRDEZZ-FELELEK

MI AZ A HÁZIPÉNZTÁR?

A házipénztár fogalom jelöli a cégen belül azt a helyet, ahol a vállalkozás a készpénzét tartja.

KELL A VÁLLALKOZÁSOMNAK HÁZIPÉNZTÁRT VEZETNIE?

Igen. Minden cégnek, ahol van kimenő- vagy bejövő készpénzforgalom kötelező a házipénztárt érintő bevételekről és kiadásokról nyilvántartást vezetni.

BÁRMEKKORA ÖSSZEGET TARTHATOK A HÁZIPÉNZTÁRBAN?

2012. december 1-től érvényes jogszabályváltozás alapján: Igen, azonban a visszaélések elkerülése végett bármikor fel kell tudni mutatni a házipénztárban lévő összeget egy esetleges NAV ellenőrzés során!

Szintén fontos tudnivaló, hogy a cég pénzkezelési szabályzatában továbbra is kötelező feltüntetni, hogy mekkora a maximum összeg, amit a cég tartósan a házipénztárában tarthat. Csupán annyi változott 2012.12.01-től, hogy most már ennek összegét a cég a vállalkozásra jellemző körülményeknek megfelelően szabadon megállapíthatja (korábban a limit az előző év összes bevételének 10%-a volt!).

VEZETHETI HELYETTEM A KÖNYVELŐM A HÁZIPÉNZTÁRT?

Elméletileg igen, gyakorlatban szinte biztos, hogy nem. Az aktuális jogszabályok szerint a házipénztárt a cégnek naprakészen kell vezetnie. Egy esetleges NAV ellenőrzés során pedig be kell tudni mutatnia a házipénztárról vezetett nyilvántartást, időszaki pénztárjelentést. Amennyiben a fenti kritériumok teljesülnek, úgy nincs akadálya annak, hogy a cég házipénztárát ne Ön, hanem könyvelője vezesse. A gyakorlatban azonban ez nehezen kivitelezhető, mivel a könyvelők általában az előző tárgyhót könyvelik, nem az aktuálisat, pláne nem naprakészen.

Összefoglalva tehát megállapítható, hogy a házipénztár naprakész vezetését szinte minden esetben csak a cég - saját maga - tudja megoldani.

MIT JELENT A HÁZIPÉNZTÁR NAPRAKÉSZ VEZETÉSE?

A naprakész nyilvántartás azt jelenti, hogy a házipénztárt érintő bevételeket, kiadásokat a készpénzmozgással egyidejűleg kell nyilvántartani. A jogalkotók is érezhették, hogy ezt nehéz lesz betartatni a vállalkozókkal, így szerencsére a pénzmozgás dátuma mellett nem kell feltüntetni a nyilvántartásban vagy pénztárbizonylaton, hogy órára, percre pontosan mikor történt a bevétel/kiadás. A pénzkezelési szabályzat általában ugyan előírja, hogy a pénzmozgásokat a felmerülésük sorrendjében kell felrögzíteni, de mivel egy bizonylatról (pl. számla) általában csak annak dátuma állapítható meg, így ezt utólagosan nem igen lehet ellenőrizni vagy betartani. A naprakészségre azonban feltétlen ügyeljen, vagyis egy ma kiállított készpénzes számla kiegyenlítését még a mai napon rögzítse a házipénztárba!

 
 

MILYEN FORMÁBAN KELL VEZETNEM A HÁZIPÉNZTÁRT?

A házipénztárt érintő bevételeket/kiadásokat egy úgynevezett pénztárjelentésen kell vezetnie. A számlához hasonlóan a pénztárjelentésnek sincs külalaki előírása, így bárhogy kinézhet. Ez teszi lehetővé, hogy a pénztárjelentést legegyszerűbben számítógéppel vezetheti, így nem kell foglalkoznia a tartalmi előírásokkal, mivel ezt Ön helyett a számítógép ellenőrzi/végzi.

Fontos, hogy a házipénztár teljes körű kezelése nem valósítható meg Excel táblázaton keresztül. Az Excel táblázat nem képes ellenőrizni a bevitt adatokat, nem állíthatunk ki vele szigorú sorszámadású pénztárbizonylatot a bevételekről/kiadásokról, továbbá nem felel meg a pénztárjelentés sorszámozási előírásának sem.

Gyakorlatban tehát két módon vezetheti a házipénztárt:
- kézzel: pénztárjelentés nyomtatvány, valamint bevételi- kiadási pénztárbizonylat nyomtatvány megvásárlásával és kézzel való kitöltésével
- számítógéppel: erre a célra alkalmas házipénztár program megvásárlásával

MIKOR KELL PÉNZTÁRBIZONYLATOT NYOMTATNOM?

Minden cégnek rendelkeznie kell pénzkezelési szabályzattal, ezt általában a könyvelő állítja össze. A pénzkezelési szabályzat írja elő, hogy adott cégnél milyen esetben kell pénztárbizonylatot kiállítani/nyomtatni. Általánosságban pénztárbizonylatot csak akkor kell kiállítani egy adott bevételről/kiadásról, ha az adott készpénzmozgást semmilyen más bizonylattal nem tudja alátámasztani (pl. bér kifizetése házipénztárból, tulajdonos tagi kölcsönt vesz ki, ügyfél letétet fizet be, stb.)

Nagyon fontos, hogy készpénzes kimenő- vagy bejövő számlák mellé nem kötelező pénztárbizonylatot nyomtatni, mivel a pénzmozgást maga a számla igazolja (ha csak a pénzkezelési szabályzat külön elő nem írja a pénztárbizonylat nyomtatását)!

Érdemes még tudni, hogy a pénztárbizonylat szigorú számadású bizonylat, vagyis a bizonylatok kiállításának idősorrendjét nézve folyamatos (kihagyás nélküli) növekvő sorszámmal van ellátva.

 
 

MELYIK PROGRAMOT HASZNÁLJAM A HÁZIPÉNZTÁR VEZETÉSÉHEZ?

A házipénztár teljes körű nyilvántartásához elsősorban a NATURASOFT Házipénztár Start házipénztár programot javasoljuk. Ez a program kiválóan alkalmas 1 darab házipénztár forint pénznemben történő vezetéséhez, pénztárbizonylatok, időszaki pénztárjelentések nyomtatásához. Ez a házipénztár program automatikusan végzi a bizonylatok sorszámozását, a záró egyenlegek figyelését és számtalan kényelmi funkcióval is rendelkezik.

Abban az esetben, ha szüksége van 1 cégen belül több pénztár vagy valutás pénztár kezelésére is, úgy a NATURASOFT Házipénztár Standard házipénztár programot ajánljuk figyelmébe.

Amennyiben számláit is számítógéppel szeretné kiállítani, úgy érdemes az univerzális NATURASOFT Számla Standard számlázó programot választani, mely a házipénztár funkciót beépítve tartalmazza. A házipénztár nyilvántartása így még egyszerűbb, mivel a programba rögzített készpénzes kimenő- és bejövő számlák automatikusan bekerülnek a nyilvántartásba, így jelentősen csökkenthető a kézzel végzett emberi munka.

Időszaki pénztárjelentés
Időszaki pénztárjelentés

Pénztárbizonylat nyomtatása
Pénztárbizonylat nyomtatása


AJÁNLOTT HÁZIPÉNZTÁR PROGRAMOK


NATURASOFT HÁZIPÉNZTÁR START házipénztár program

NATURASOFT
HÁZIPÉNZTÁR START

egyszerű házipénztár program
forintos pénztár nyilvántartásához

NETTÓ
7 900 FT

MEGRENDELÉS

NATURASOFT HÁZIPÉNZTÁR STANDARD házipénztár program

NATURASOFT
HÁZIPÉNZTÁR STANDARD

több pénztáras, valutát is kezelő
univerzális házipénztár program

NETTÓ
12 900 FT

MEGRENDELÉS

NATURASOFT SZÁMLA STANDARD számlázó program

NATURASOFT
SZÁMLA STANDARD

univerzális számlázó program
beépített házipénztár funkcióval

NETTÓ
14 900 FT

MEGRENDELÉS

NATURASOFT SZÁMLA PROFESSIONAL számlázó program

NATURASOFT
SZÁMLA PROFESSIONAL

profi számlázó program
beépített házipénztár funkcióval

NETTÓ
23 900 FT

MEGRENDELÉS

NATURASOFT KÉSZLET ÉS SZÁMLA STANDARD készletnyilvántartó program

NATURASOFT
KÉSZLET ÉS SZÁMLA STANDARD

univerzális készletnyilvántartó program
beépített házipénztár funkcióval

NETTÓ
29 900 FT

MEGRENDELÉS

NATURASOFT KÉSZLET ÉS SZÁMLA PROFESSIONAL készletnyilvántartó program

NATURASOFT
KÉSZLET ÉS SZÁMLA PROFESSIONAL

profi készletnyilvántartó program
beépített házipénztár funkcióval

NETTÓ
59 900 FT

MEGRENDELÉS

 

VISSZA A LAP TETEJÉRE

Program típusok
Számlázó programok
Készletnyilvántartó programok
Raktárkezelő programok
Házipénztár programok
Könyvelő programok
Szoftverek
Forint számla
Deviza számla
Számla Standard
Számla Professional
Raktár Start
Készlet és Számla Start
Készlet és Számla Standard
Készlet és Számla Professional
Házipénztár Start
Házipénztár Standard
Pénztárkönyv
Naplófőkönyv
Hasznos információk
Szoftver árlista
Hírek
Vásárlási feltételek
Adatvédelem
Szerzői jogok
Honlaptérkép
Kapcsolat
NATURASOFT Magyarország Kft.
Postacím: 1114 Budapest, Hamzsabégi út 37.

Telefonos elérhetőség: H-P: 8:30-17:00
Gyakori kérdések megtekintése

Vásárlás előtti információs vonal: 06-30-945-6880
Meglévő ügyfél vonal:
06-30-876-7435, 06-30-877-7498, 06-30-887-4538

E-mail cím:  info@naturasoft.hu
Bankszámlaszám: 11711003-21456190-00000000
Adószám: 13730934-2-43
EU adószám: HU13730934

 SimplePay vásárlói tájékoztató