![]() |
NATURASOFT HÍREK |
A NATURASOFT programok felhasználóbarát és egyszerű működési elve alapján Önnek nem kell sem évzárást, sem évnyitást végrehajtania, a használt szoftvere automatikusan ismeri fel a 2023-as évet. Számlázó, készletnyilvántartó, raktár, valamint házipénztár programok esetén a program az Ön által beálított* kezdő sorszámtól indítja újra a bizonylatok sorszámozását, így január hónapban az első bizonylatok kiállítása sem jár semmilyen plusz feladattal.
Az egyszerűbb áttekinthetőség érdekében az aktuális évben keletkezett bizonylatokat (pl. számlák, kimutatások) mutatja csak a program, így az alapbeállítás szerint az előző évi számlák/tételek nem látszódnak!
Amennyiben alkalomszerűen szeretné ezeket a számlákat is látni, úgy a Számlák áttekintése ablak fejlécén nyomja meg a Szűrés kikapcsolása feliratot, ekkor az összes bizonylatát látni fogja. A kimutatások esetében is ugyanez a lehetőség él.
*Mikor az adott évben először állít ki bizonylatot, a bizonylatkiállító ablak jobb felső sarkában a bizonylat kiállítás előtt mindig ellenőrizze a bizonylat sorszámát! A bizonylatok kezdősorszámát programtól függően a Beállítások menüpontban tudja beállítani (pl. Számlázási beállítások-Számlatömbök kezelése). Egyes bizonylatok (pl. árajánlat, díjbekérő) sorszáma nem évfüggő, így azok sorszáma folytatólagos lesz!
Ügyfeleink zökkenőmentes kiszolgálása érdekében minden hivatalos munkanapon nyitva tartunk az Ünnepek között is. Az Ünnepi nyitva tartás rendje:
2022.12.23. NYITVA 8:30-16:00
2022.12.24. Pihenőnap, ZÁRVA
2022.12.25. Munkaszüneti nap, ZÁRVA
2022.12.26. Munkaszüneti nap, ZÁRVA
2022.12.27. NYITVA 8:30-17:00
2022.12.28. NYITVA 8:30-17:00
2022.12.29. NYITVA 8:30-17:00
2022.12.30. NYITVA 8:30-15:00
2022.12.31. Pihenőnap, ZÁRVA
2023.01.01. Munkaszüneti nap, ZÁRVA
2023.01.02. NYITVA 8:30-17:00 (2023 első munkanapja)
Ezúton kívánunk minden kedves Partnerünknek Kellemes Ünnepeket és sikerekben gazdag Boldog Új Esztendőt!
A NAV-nál üzemszünet volt, így kérjük, hogy ne terhelje ügyfélszolgálatunkat az ezzel kapcsolatos hívásokkal, hanem olvassa el az alábbi tájékoztatást:
2022.11.02-án 09:20-tól 2022.11.02. 9:40-ig a NAV rendszere nem működött, ezért nem lehetett beküldeni az ebben az időszakban kiállított számlákat.
A számlázó program folyamatosan megkísérli a számlák beküldését és a NAV rendszer helyreállásakor automatikusan beküldi azokat a számlákat, amit a korábbi leállás miatt nem sikerült elküldeni, legyen az akár másnap.
A Számlák menüben az adott NAV érintett számla sorában a NAV állapot oszlopban látható a státusza, amennyiben ott Sikeres, akkor fogadta be a NAV rendszere az adott számlát sikeresen.
Ne aggódjón, nem fogják megbüntetni, az adatszolgáltatás határideje a számla kiállítástól számított 24 óra, valamint üzemszünet esetén akkor sem kaphat bírságot, ha önhibáján kívül kicsúszna a határidőből!
Amennyiben olyan üzenetet lát a Számlák áttekintése ablak adott NAV érintett számláján állva az Egyéb/NAV Eseménynapló alatt a jobb oldali szekcióban, hogy "ilyen sorszámon már van számla a NAV rendszerében", akkor az adott számla már megtalálható a NAV Online Számla felületén, csak annak sikerességére vonatkozó jelzését nem tudta regisztrálni a szoftver NAV üzemszünet okán, így ilyenkor a teendő, hogy a NAV Online Számla felületén meg kell győződni róla, hogy ezt a számlát látják ott (sorszám és adattartalom alapján), majd a NATURASOFT program Számlák/adott számlán állva Egyéb/NAV Eseménynapló/Egyéb alatt sikeresnek tudja jelölni a beküldést, így a program nem fog figyelmeztetést küldeni és nem fogja a küldést kísérelni.
Csak olyan számlát jelöljön bármikor is sikeresnek, amiről meggyőződött előzetesen, hogy a NAV Online Számla felületén megtalálható és zöld pipával ellátott!
A NAV-nál jelenleg üzemszünet van, így kérjük, hogy ne terhelje ügyfélszolgálatunkat az ezzel kapcsolatos hívásokkal, hanem olvassa el az alábbi tájékoztatást:
A NAV rendszere jelenleg nem fogad semmilyen rendszerből adatokat, mert az leállt, vagy csak időnként működik, emiatt a NATURASOFT is hiába küldi az adatokat részükre, nem tudják azokat a másik oldalon fogadni.
A NATURASOFT program folyamatosan próbálja küldeni a kérdéses számlákat, amíg el van indítva. Ha kilépnek belőle vagy leállítják a gépet, akkor a küldés addig szünetel. Amennyiben újra elindítják, akár másnap, úgy a küldést újra megkísérli a szoftver.
A Számlák menüben az adott NAV érintett számla sorában a NAV állapot oszlopban látható a státusza, amennyiben ott Sikeres, akkor fogadta be a NAV rendszere az adott számlát sikeresen.
Arra vonatkozó információnk nincsen, hogy a NAV rendszere mikor áll helyre. Jelenleg a felhasználók külön tenni nem tudnak semmit, a manuális adatszolgáltatás sem működik ilyenkor.
Meg kell várni, míg a szoftverből küldött adatokat fogadni tudja a NAV.
Ne aggódjón, nem fogják megbüntetni, az adatszolgáltatás határideje a számla kiállítástól számított 24 óra, valamint üzemszünet esetén akkor sem kaphat bírságot, ha önhibáján kívül kicsúszna a határidőből!
A Google 2022. május 30-tól már csak kétlépcsős azonosítással engedi a levélküldést, így beállításokat kell eszközölnie a GMAIL fiókjában és a számlázó programban annak érdekében, hogy a programból történő levélküldés továbbra is működhessen! A kétlépcsős azonosítás lényege, hogy a megvédje az Ön GMAIL felhasználók fiókját, ha esetleg annak jelszava illetéktelen személyhez kerülne.
Az alábbi beállításokat legkésőbb 2022. május 29-ig végezze el, ellenkező esetben a levélküldés nem fog működni:
- Nyisson meg egy internetböngészőt és lépjen be a GMAIL fiókjába!
- Kattintson a jobb felső sarokban a 3x3 pontot ábrázoló ikonra (Google alkalmazások), majd válassza a Fiók menüpontot!
- A bal oldali felsorolásban válassza a Biztonság menüpontot!
- Kapcsolja be a kétlépcsős azonosítást!
- Lapozzon a Bejelentkezés a Google-be részhez és kattintson az Alkalmazás jelszavak menüpontra!
- Válassza ki az alkalmazást és az eszközt, amelyhez szeretne jelszót generálni (pl. alkalmazás: E-mail, eszköz: Windowsos számítógép)!
- A GMAIL ezt követően generálni fog egy 16 karakter hosszú jelszót, ezt a jelszót írja fel vagy másolja a vágólapra!
- Indítsa el a NATURASOFT programot, majd amikor a levelet szeretné küldeni az első alkalommal nyomja meg a Beállítás gombot a levélküldő ablak bal alsó sarkában és cserélje le az e-mail küldéshez használatos jelszót a 16 karakter hosszú - generált - jelszóra.
A fenti beállításokat csak egyszer kell megtennie, utána már minden levélküldés úgy fog menni, mint korábban.