![]() |
NATURASOFT HÍREK |
A mai napon a Google változtatott a levélküldés beállításain, így szükséges lehet a használt NATURASOFT programban is utánkövetni ezeket.
Amennyiben a korábbi beállításokkal nem megy el a levél, úgy a levélküldő ablak bal alsó sarkában található Beállítások gombot megnyomva pipálja be a 'Levél küldése SSL protokollal védett kapcsolaton keresztül lehetőséget' és a mellette lévő lenyitható fülön állítsa be a TLS 1.1/1.2 lehetőséget, majd mentse el ezt a beállítást. Ezt követően kísérelje meg a levélküldést.
Szükség lehet új Alkalmazás jelszó létrehozására is a Gmail fiók felületén, amit utána át kell vezetni a NATURASOFT programban is, szintén a levélküldő ablak Beállítások menüjén keresztül, ahol a Jelszó mezőben módosítható a korábbi alkalmazás jelszó az újra.
Amennyiben nem tudja, hol szükséges a Gmail fiókon belül új Alkalmazás jelszót létrehozni, úgy ide kattinva a részletes leírásunk alapján járhat el.
23 ponton módosul a NAV Online Számla adatszolgáltatás, mely érinti a devizás számlázást, a számlahelyesbítést, a csoportos adóalanyoknak történő számlázást és az adómentes számlázás több formáját is. A változás 2025. július 1-től lett volna hatályos, de a NAV kitolta a határidőt 2025. szeptember 15-re.
A NATURASOFT programok legújabb verziói már most, június végén alkalmasak a fent felsorolt változások kezelésére, így most is letölthetik felhasználóink az ezzel összefüggő frissítést, de legkésőbb szeptember 15-ig mindenkinek gondoskodnia kell róla!
A NAV tájékoztatása szerint a tavalyi évben 52 millió számla esetében küldtek figyelmeztetést a felhasználóknak, tehát sok az adatminőségi probléma, ezt hivatott csökkenteni és pontosítani a jelenlegi változás. Ezekből a számlákból 12 milliót érintene a szigorúbb elbírálás, amiket szeptember 15-től a NAV nem fog befogadni a korábbi formában, így mindenképpen szükséges lesz az új verzió használata.
2025. május 17-én (szombaton) cégünk rövidített munkarend szerint dolgozik, ennek megfelelően 8:30-tól 14:00-ig tartunk nyitva, így az ügyfélszolgálatunk is csak ebben az időintervallumban lesz elérhető.
2025.04.14-én 13:30-tól 14:45-ig a NAV rendszere nem vagy csak részlegesen működött, ezért nem lehetett beküldeni / lekérdezni az ebben az időszakban kiállított számlákat.
A számlázó program folyamatosan megkísérli a számlák beküldését és a NAV rendszer helyreállásakor automatikusan beküldi azokat a számlákat, amit a korábbi leállás miatt nem sikerült elküldeni, legyen az akár másnap.
A Számlák menüben az adott NAV érintett számla sorában a NAV állapot oszlopban látható a státusza, amennyiben ott Sikeres, akkor fogadta be a NAV rendszere az adott számlát sikeresen.
Az adatszolgáltatás határideje a számla kiállítástól számított 24 óra, viszont üzemszünet esetén akkor sem kaphat bírságot, ha önhibáján kívül kicsúszna a határidőből!
Amennyiben olyan üzenetet lát a Számlák áttekintése ablak adott NAV érintett számláján állva az Egyéb/ NAV Eseménynapló alatt a jobb oldali szekcióban, hogy "ilyen sorszámon már van számla a NAV rendszerében", akkor az adott számla már megtalálható a NAV Online Számla felületén, csak annak sikerességére vonatkozó jelzését nem tudta regisztrálni a szoftver NAV üzemszünet okán, így ilyenkor a teendő, hogy a NAV Online Számla felületén meg kell győződni róla, hogy ezt a számlát látják ott (sorszám és adattartalom alapján), majd a NATURASOFT program Számlák/ adott számlán állva Egyéb/ NAV Eseménynapló/ Egyéb alatt sikeresnek tudja jelölni a beküldést, így a program nem fog figyelmeztetést küldeni és nem fogja a küldést kísérelni.
Csak olyan számlát jelöljön bármikor is sikeresnek, amiről meggyőződött előzetesen, hogy a NAV Online Számla felületén megtalálható és zöld pipával ellátott!
A NAV rendszere jelenleg nem fogad semmilyen rendszerből adatokat 13 óra 30 perc óta, mert az leállt, emiatt a NATURASOFT is hiába küldi az adatokat részükre, nem tudják azokat a másik oldalon fogadni. A számlázást ugyanúgy tudja ettől folytatni a programban.
A NATURASOFT program folyamatosan próbálja küldeni a kérdéses számlákat, amíg el van indítva. Ha kilépnek belőle vagy leállítják a gépet, akkor a küldés addig szünetel. Amennyiben újra elindítják, akár másnap, úgy a küldést újra megkísérli a szoftver.
A Számlák menüben az adott NAV érintett számla sorában a NAV állapot oszlopban látható a státusza, amennyiben ott Sikeres, akkor fogadta be a NAV rendszere az adott számlát sikeresen.
Arra vonatkozó információnk nincsen, hogy a NAV rendszere mikor áll helyre. Jelenleg a felhasználók külön tenni nem tudnak semmit, a manuális adatszolgáltatás sem működik ilyenkor.
Meg kell várni, míg a szoftverből küldött adatokat fogadni tudja a NAV.
Az adatszolgáltatás határideje a számla kiállítástól számított 24 óra, viszont üzemszünet esetén akkor sem kaphat bírságot, ha önhibáján kívül kicsúszna a határidőből!