![]() |
NATURASOFT HÍREK |
A NAV-nál üzemszünet volt, így kérjük, hogy ne terhelje ügyfélszolgálatunkat az ezzel kapcsolatos hívásokkal, hanem olvassa el az alábbi tájékoztatást:
2023.10.02-én 10:00-tól 2023.10.12. 17:00-ig a NAV rendszere nem működött, ezért nem lehetett beküldeni az ebben az időszakban kiállított számlákat.
A számlázó program folyamatosan megkísérli a számlák beküldését és a NAV rendszer helyreállásakor automatikusan beküldi azokat a számlákat, amit a korábbi leállás miatt nem sikerült elküldeni, legyen az akár másnap.
A Számlák menüben az adott NAV érintett számla sorában a NAV állapot oszlopban látható a státusza, amennyiben ott Sikeres, akkor fogadta be a NAV rendszere az adott számlát sikeresen.
Ne aggódjón, nem fogják megbüntetni, az adatszolgáltatás határideje a számla kiállítástól számított 24 óra, valamint üzemszünet esetén akkor sem kaphat bírságot, ha önhibáján kívül kicsúszna a határidőből!
Amennyiben olyan üzenetet lát a Számlák áttekintése ablak adott NAV érintett számláján állva az Egyéb/NAV Eseménynapló alatt a jobb oldali szekcióban, hogy "ilyen sorszámon már van számla a NAV rendszerében", akkor az adott számla már megtalálható a NAV Online Számla felületén, csak annak sikerességére vonatkozó jelzését nem tudta regisztrálni a szoftver NAV üzemszünet okán, így ilyenkor a teendő, hogy a NAV Online Számla felületén meg kell győződni róla, hogy ezt a számlát látják ott (sorszám és adattartalom alapján), majd a NATURASOFT program Számlák/adott számlán állva Egyéb/NAV Eseménynapló/Egyéb alatt sikeresnek tudja jelölni a beküldést, így a program nem fog figyelmeztetést küldeni és nem fogja a küldést kísérelni.
Csak olyan számlát jelöljön bármikor is sikeresnek, amiről meggyőződött előzetesen, hogy a NAV Online Számla felületén megtalálható és zöld pipával ellátott!
A NAV-nál jelenleg üzemszünet van, így kérjük, hogy ne terhelje ügyfélszolgálatunkat az ezzel kapcsolatos hívásokkal, hanem olvassa el az alábbi tájékoztatást:
A NAV rendszere jelenleg nem fogad semmilyen rendszerből adatokat, mert az leállt, vagy csak időnként működik, emiatt a NATURASOFT is hiába küldi az adatokat részükre, nem tudják azokat a másik oldalon fogadni.
A NATURASOFT program folyamatosan próbálja küldeni a kérdéses számlákat, amíg el van indítva. Ha kilépnek belőle vagy leállítják a gépet, akkor a küldés addig szünetel. Amennyiben újra elindítják, akár másnap, úgy a küldést újra megkísérli a szoftver.
A Számlák menüben az adott NAV érintett számla sorában a NAV állapot oszlopban látható a státusza, amennyiben ott Sikeres, akkor fogadta be a NAV rendszere az adott számlát sikeresen.
Arra vonatkozó információnk nincsen, hogy a NAV rendszere mikor áll helyre. Jelenleg a felhasználók külön tenni nem tudnak semmit, a manuális adatszolgáltatás sem működik ilyenkor.
Meg kell várni, míg a szoftverből küldött adatokat fogadni tudja a NAV.
Ne aggódjón, nem fogják megbüntetni, az adatszolgáltatás határideje a számla kiállítástól számított 24 óra, valamint üzemszünet esetén akkor sem kaphat bírságot, ha önhibáján kívül kicsúszna a határidőből!
Az MNB technikailag megváltoztatta az árfolyamok online letöltési lehetőségét, ezért ha továbbra is szeretné használni az MNB árfolyamok online letöltése funkciót, úgy mindenképpen frissítse a programot a legújabb verzióra!
Az új verziót honlapunk Ügyfélszolgálat menüpontjára, majd a program nevére kattintva érheti el!
A NATURASOFT programok felhasználóbarát és egyszerű működési elve alapján Önnek nem kell sem évzárást, sem évnyitást végrehajtania, a használt szoftvere automatikusan ismeri fel a 2023-as évet és indítja újra a bizonylatok (pl. számla) sorszámozását, így január hónapban az első bizonylatok kiállítása sem jár semmilyen plusz feladattal.
FIGYELEM! A program 2023-ban attól a sorszámtól kezdi a bizonylatokat, amiket Ön a beállításoknál megadott!
Ellenőrizze a kezdő sorszám beállítását a Beállítások / Számlázási beállítások / Számlatömbök kezelése, valamint a Beállítások / Szállítólevél beállításai / Szállítólevéltömbök kezelése menüpontban!
Az egyszerűbb áttekinthetőség érdekében az aktuális évben keletkezett bizonylatokat (pl. számlák, kimutatások) mutatja csak a program, így az alapbeállítás szerint az előző évi számlák/tételek nem fognak látszódni!
Amennyiben alkalomszerűen szeretné ezeket a számlákat is látni, úgy a Számlák áttekintése ablak fejlécén nyomja meg a Szűrés kikapcsolása feliratot, ekkor az összes bizonylatát látni fogja, illetve a Szűrés gomb használatával bármilyen tetszőleges időszakot is lekérdezhet. A kimutatások esetében is ugyanez a lehetőség él.
Boldog Új Évet Kívánunk!
Ügyfeleink zökkenőmentes kiszolgálása érdekében minden hivatalos munkanapon nyitva tartunk az Ünnepek között is. Az Ünnepi nyitva tartás rendje:
2022.12.23. NYITVA 8:30-16:00
2022.12.24. Pihenőnap, ZÁRVA
2022.12.25. Munkaszüneti nap, ZÁRVA
2022.12.26. Munkaszüneti nap, ZÁRVA
2022.12.27. NYITVA 8:30-17:00
2022.12.28. NYITVA 8:30-17:00
2022.12.29. NYITVA 8:30-17:00
2022.12.30. NYITVA 8:30-15:00
2022.12.31. Pihenőnap, ZÁRVA
2023.01.01. Munkaszüneti nap, ZÁRVA
2023.01.02. NYITVA 8:30-17:00 (2023 első munkanapja)
Ezúton kívánunk minden kedves Partnerünknek Kellemes Ünnepeket és sikerekben gazdag Boldog Új Esztendőt!