A NAV az üzemszünetek többségét nem teszi közzé az oldalán vagy csak utólagosan, így ha a NAV adatszolgáltatás közben valamilyen sikertelenségre utaló üzenetet kap, elsősorban weboldalunk Hírek rovatában ellenőrizze, hogy nincs-e NAV üzemszünet, mert cégünk minden esetben közzéteszi ezt munkaidőben.
Ügyfeleink visszajelzése alapján sajnos a NAV ügyfélszolgálata nem tud megfelelő vagy megbízható információval szolgálni az aktuális üzemszünet kapcsán. Sajnos a NAV-os ügyintézők sokszor akkor sem tudtak az üzemszünetről, amikor az a NAV oldalán hivatalosan is ki volt hirdetve. Emiatt nyomatékosan kérjük, hogy elsődlegesen weboldalunk Hírek rovatában tájékozódjanak erről!
NAV üzemszünet alatt Önnek nincsen teendője, ahogy helyreáll a NAV Online Számla fogadó rendszere, úgy a NATURASOFT-ban kiállított (NAV bekötést érintő) számlák automatikusan bemennek, ha a szoftver el van indítva és használja azt. Nyugodtan folytathatja a számlázást és pár percenként lépjen be a Számlák áttekintése ablakba a friss eredmények megtekintéséhez.
Üzemszünet esetén akár le is állíthatja a gépet és haza is mehet, ezen idő alatt értelemszerűen a küldési kísérlet szünetel, de ahogy másnap reggel bekapcsolja a gépet és elindítja a szoftvert, úgy a még be nem küldött számlák feladását a NATURASOFT program újra megkísérli. Az adatszolgáltatás határideje általános esetben 24 óra, ha pedig üzemszünet van a NAV-nál, akkor a határidőt nem a számla kiállításától, hanem az üzemszünet megszűnésétől kell számolni. Nem tudunk olyan esetről, hogy valakit amiatt büntettek volna meg, mert üzemszünet után nem tudta időben beküldeni a számlákat. A számlánkénti 500 ezres bírság arra vonatkozik, aki semmilyen adatot nem szolgáltat a NAV felé üzemszüneten kívül vagy szándékosan nem tartja be az adatszolgáltatás határidejét (pl. 1-2 hétig nem köti rá a számítógépet az internetre).
|