NATURASOFT
KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

SZÁMLÁZÓ PROGRAM KÉSZLETNYILVÁNTARTÓ PROGRAM RAKTÁRKEZELŐ PROGRAM HÁZIPÉNZTÁR PROGRAM KÖNYVELŐ PROGRAM
         

NATURASOFT
KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

Vissza a főoldalra Szoftverek áttekintése Ügyfélszolgálat, frissítések letöltése Gyakran feltett kérdések Kapcsolat, elérhetőség
 
 

KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

NAV KÉRDÉSEK

- A vásárolt számlázó programot be kell jelentenem a NAV részére?

- Hol találom a számlázó program bejelentéséhez a program nevét és azonosítóját?

- Össze vannak-e kötve a számlázó programok a NAV-val?

- Miért írja ki, hogy a technikai felhasználó neve és/vagy jelszava nem megfelelő?

- Mikor és hogyan kapom meg a számlázó programhoz tartozó megfelelőségi nyilatkozatot?

- A programok NAV által bevizsgáltak és engedélyezettek?

- Nem találom a kérdésemre a választ!


Vissza a többi kérdéshez


NAV VÁLASZOK


A VÁSÁROLT SZÁMLÁZÓ PROGRAMOT BE KELL JELENTENEM A NAV RÉSZÉRE?

Igen, 2014. október 1-től egyaránt be kell jelenteni a frissen vásárolt és a már használatban lévő számlázó programokat is.


HOL TALÁLOM A SZÁMLÁZÓ PROGRAM BEJELENTÉSÉHEZ A PROGRAM NEVÉT ÉS AZONOSÍTÓJÁT?

A program neve a program főképernyőjén a bal felső részben található. A program azonosítója nem más, mint a program verziószáma, amit a főképernyőn közvetlen a program neve alatt tud leolvasni.


ÖSSZE VANNAK-E KÖTVE A SZÁMLÁZÓ PROGRAMOK A NAV-VAL?

Igen, minden NATURASOFT számlázó funkciót tartalmazó számlázó, illetve készletnyilvántartó program tartalmazza a 2018. július 1-től kötelező NAV bekötés funkciót. A belföldi adóalany által, belföldi adóalanynak kiállított 100 000 Ft ÁFA tartalmat elérő számlákat automatikusan és emberi beavatkozás nélkül továbbítja a NAV felé.

További információk a NAV bekötésről >>


MIÉRT ÍRJA KI, HOGY A TECHNIKAI FELHASZNÁLÓ NEVE ÉS/VAGY JELSZAVA NEM MEGFELELŐ?

A NAV bekötés kapcsán a NATURASOFT program elküldi a NAV-nak az Ön által megadott felhasználónevet és jelszót és összeveti a saját nyilvántartásában megadott felhasználónévvel és jelszóval. Azért olvashatja tehát ezt a NAV üzenetet, mert ezek az adatok nem egyeznek meg.

Leggyakoribb hibák:
- a regisztrációt Ön nem a NAV Éles rendszerében végezte el, hanem tévesen a fejlesztőknek szánt NAV Teszt rendszerében. A két felület látszólag teljesen azonos, de valójában két teljesen elszeparált rendszerről van szó. Győződjön meg róla, hogy a NAV Online számla oldalán se az oldal címében, se a NAV logojában nem lát teszt feliratot!
- elgépeli a felhasználónevet, jelszót: Ügyeljen a kis- és nagybetűk helyes megadására! Ezeknél az adatoknál soha ne használja az adatok vágólapról történő beillesztését, mivel a szöveg kijelölésénél a vágólapon olyan karakterek is bekerülhetnek a mezőbe, amik szabad szemmel nem láthatók (pl. szóköz, sortörés jel az adat végén, stb).

Amennyiben Ön 100% biztosan állítja, hogy nem gépelt el semmit és akkor is ezt az üzenetet kapja, annak az az oka, hogy az Ön által felírt jelszó nem megfelelő, nem a technikai felhasználóhoz tartozik, vagy rosszul került feljegyzésre. Lépjen vissza a NAV Online Számla fiókba és változtassa meg a technikai felhasználó jelszavát (pl. Teszt123).

Reméljük ez alapján Önnek is sikerül a NAV bekötés, csak úgy mint a több ezer felhasználónknak, akiknek már sikerült. Amennyiben tehát Ön az Éles rendszerben regisztrált és valóban a jó adatokat adja meg, úgy biztosan sikerülni fog a NAV bekötés is.


MIKOR ÉS HOGYAN KAPOM MEG A SZÁMLÁZÓ PROGRAMHOZ TARTOZÓ MEGFELELŐSÉGI NYILATKOZATOT?

2014.07.01-től hatályos jogszabályváltozás megszüntette a megfelelőségi nyilatkozatot (NAV igazolást)! A megfelelőségi nyilatkozatot a 24/1995 (XI.22.) PM rendelet írta elő, azonban ezt 2014.07.01-től hatályon kívül helyezték.

2014.07.01-től vásárolt számlázó programok esetén tehát már nincs szükség megfelelőségi nyilatkozatra, ezt nem fogja Öntől kérni a NAV.

2014.10.01-től a vásárlás dátumától függetlenül minden használatban lévő számlázó programot - annak használójának - be kell jelenteni a NAV felé az erre rendszeresített nyomtatványon.


A PROGRAMOK NAV ÁLTAL BEVIZSGÁLTAK ÉS ENGEDÉLYEZETTEK?

Programjaink aktuális verziói a hatályos jogszabályok szerint működnek. A jogszabályi megfelelőséget a programhoz mellékelt teljes körű - folyamatosan frissített - dokumentáció (Súgó) biztosítja.

Fontos megjegyezni, hogy sem a NAV, sem más hivatalos szerv előzetesen nem ellenőrzi a magyar ügyviteli szoftverek verzióit, viszont az előírásoknak megfelelően a programnak annak dokumentációja szerint kell működni, amit kérdéses esetben adott programra és adott verzióra vonatkozóan ellenőrizhet a Hivatal.

A programok rendelkeznek a 2016-tól kötelező Adóhatósági Ellenőrzési Adatszolgáltatás, valamint a 2018. július 1-től kötelező NAV bekötés funkcióval!

 

VISSZA A LAP TETEJÉRE

Kapcsolat
NATURASOFT Magyarország Kft.
1113 Budapest, Bocskai út 77-79. (Kwenton irodaház)
Nyitva tartás: H-P: 8:30-17:00, Szo-V: Zárva

Vásárlás előtti információs vonal: 06-1-209-2152
Meglévő ügyfél vonal: 06-1-789-0217, 06-1-209-2153

E-mail cím:  info@naturasoft.hu

Bankszámlaszám: 11711003-21456190-00000000
Adószám: 13730934-2-43
EU adószám: HU13730934

 SimplePay vásárlói tájékoztató