NATURASOFT
KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

SZÁMLÁZÓ PROGRAM KÉSZLETNYILVÁNTARTÓ PROGRAM RAKTÁRKEZELŐ PROGRAM HÁZIPÉNZTÁR PROGRAM KÖNYVELŐ PROGRAM
         

NATURASOFT
KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

Vissza a főoldalra Szoftverek áttekintése Ügyfélszolgálat, frissítések letöltése Gyakran feltett kérdések Kapcsolat, elérhetőség
 
 

KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

NAV KÉRDÉSEK

- A vásárolt számlázó programot be kell jelentenem a NAV részére?

- Össze vannak-e kötve a számlázó programok a NAV-val?

- Miért írja ki, hogy a technikai felhasználó neve és/vagy jelszava nem megfelelő?

- Mit kell tenni NAV üzemszünet esetén?

- Mit kell tenni NAV üzemszünet után?

- Mennyi ideje van a NAV adatszolgáltatásra?

- Mikor és hogyan kapom meg a számlázó programhoz tartozó megfelelőségi nyilatkozatot?

- A programok NAV által bevizsgáltak és engedélyezettek?

- Nem találom a kérdésemre a választ!


Vissza a többi kérdéshez


NAV VÁLASZOK


A VÁSÁROLT SZÁMLÁZÓ PROGRAMOT BE KELL JELENTENEM A NAV RÉSZÉRE?

Nem, már nem kell bejelenteni a számlázó szoftvereket a NAV-nak. A bejelentési kötelezettség 2021. január 4-től megszűnt!


ÖSSZE VANNAK-E KÖTVE A SZÁMLÁZÓ PROGRAMOK A NAV-VAL?

Igen, minden NATURASOFT számlázó funkciót tartalmazó számlázó, illetve készletnyilvántartó program tartalmazza a 2018. július 1-től kötelező NAV bekötés funkciót. A belföldi adóalany által, belföldi adóalanynak kiállított 100 000 Ft ÁFA tartalmat elérő számlákat automatikusan és emberi beavatkozás nélkül továbbítja a NAV felé.

2020.07.01-től értékhatártól függetlenül minden belföldi adóalanynak kiállított számlát be kell küldeni a NAV-nak!

2021.01.01-től már ténylegesen minden számlát be kell küldeni a NAV-nak, ideértve a magánszemélyeknek kiállított számlákat is!

További információk a NAV bekötésről >>


MIÉRT ÍRJA KI, HOGY A TECHNIKAI FELHASZNÁLÓ NEVE ÉS/VAGY JELSZAVA NEM MEGFELELŐ?

A NAV bekötés kapcsán a NATURASOFT program elküldi a NAV-nak az Ön által megadott felhasználónevet és jelszót és összeveti a saját nyilvántartásában megadott felhasználónévvel és jelszóval. Azért olvashatja tehát ezt a NAV üzenetet, mert ezek az adatok nem egyeznek meg.

Leggyakoribb hibák:
- a regisztrációt Ön nem a NAV Éles rendszerében végezte el, hanem tévesen a fejlesztőknek szánt NAV Teszt rendszerében. A két felület látszólag teljesen azonos, de valójában két teljesen elszeparált rendszerről van szó. Győződjön meg róla, hogy a NAV Online számla oldalán se az oldal címében, se a NAV logojában nem lát teszt feliratot!
- elgépeli a felhasználónevet, jelszót: Ügyeljen a kis- és nagybetűk helyes megadására! Ezeknél az adatoknál soha ne használja az adatok vágólapról történő beillesztését, mivel a szöveg kijelölésénél a vágólapon olyan karakterek is bekerülhetnek a mezőbe, amik szabad szemmel nem láthatók (pl. szóköz, sortörés jel az adat végén, stb).

Amennyiben Ön 100% biztosan állítja, hogy nem gépelt el semmit és akkor is ezt az üzenetet kapja, annak az az oka, hogy az Ön által felírt jelszó nem megfelelő, nem a technikai felhasználóhoz tartozik, vagy rosszul került feljegyzésre. Lépjen vissza a NAV Online Számla fiókba és változtassa meg a technikai felhasználó jelszavát (pl. Teszt123).

Reméljük ez alapján Önnek is sikerül a NAV bekötés, csak úgy mint a több ezer felhasználónknak, akiknek már sikerült. Amennyiben tehát Ön az Éles rendszerben regisztrált és valóban a jó adatokat adja meg, úgy biztosan sikerülni fog a NAV bekötés is.


MIT KELL TENNI NAV ÜZEMSZÜNET ESETÉN?

A NAV az üzemszünetek többségét nem teszi közzé, vagy csak utólagosan, így ha a NAV adatszolgáltatás közben valamilyen sikertelenségre utaló üzenetet kap, első sorban oldalunk Hírek rovatában ellenőrizze, hogy nincs-e NAV üzemszünet, mert cégünk viszont minden esetben közzéteszi munkaidőben, ha ilyet eset áll fenn.

Ilyenkor teendő nincsen, ahogy helyreáll a NAV Online Számla fogadó rendszere, úgy a NATURASOFT-ban kiállított NAV-ot érintő számlák automatikusan bemennek, ha (!) a szoftver el van indítva. Ettől ugyanúgy leállíthatja a gépet és haza mehet, ezen idő alatt értelemszerűen a küldési kísérlet áll, de ahogy másnap reggel bekapcsolja a gépet és elindítja a szoftvert (!), úgy a küldést a NATURASOFT program újra megkísérli. Az adatszolgáltatás általános esetben 24 óra, ha pedig üzemszünet van a NAV-nál, akkor ezzel a NAV is tisztában van, nem tudunk olyan esetről, hogy valakit ilyen miatt büntettek volna. A számlánkénti 500 ezres bírság arra vonatkozik, aki semmilyen adatot nem szolgáltat a NAV felé, üzemszüneten kívül.

Sok esetben a felhasználók felhívják a NAV ügyfélszolgálatát üzemszüneti időben, de sajnos a NAV-os ügyintézők nem tudnak erről, olyan esetekben sem, amikor még a NAV-nál hivatalosan is ki van hirdetve az, így elsődlegesen oldalunk Hírek rovatában tájékozódjanak erről.


MIT KELL TENNI NAV ÜZEMSZÜNET UTÁN?

A NATURASOFT program elindított állapotában folyamatosan kísérli küldeni a NAV érintett számlákat és ha a NAV Online Számla fogadó rendszere helyreáll, akkor azt be is fogadja és Sikeres jelzést ad vissza sokszor pár percen belül, de akár ha lassú a NAV fogadó rendszere, akkor pár óra elteltével, amit a program Számlák áttekintése ablakában az adott számlán állva (nem megnyitva!) a NAV állapot oszlopban lát.

Amennyiben olyan üzenetet lát a Számlák áttekintése ablak adott NAV érintett számláján állva az Egyéb/NAV Eseménynapló alatt a jobb oldali szekcióban, hogy "ilyen sorszámon már van számla a NAV rendszerében", akkor nem duplán került beküldésre az adott számla (1 számla csak egyszer tud bemenni!), hanem hogy az adott számla már megtalálható a NAV Online Számla felületén, csak annak sikerességére vonatkozó jelzését nem tudta regisztrálni a szoftver internet kapcsolat hiba, NAV üzemszünet, hamarabbi gépleállítás, stb. okán, így ilyenkor a teendő, hogy a NAV Online Számla felületén meg kell győződni róla, hogy ezt a számlát látják ott (sorszám és adattartalom alapján), majd a NATURASOFT program Számlák/adott számlán állva Egyéb/NAV Eseménynapló/Egyéb alatt sikeresnek tudja jelölni a beküldést, így a program nem fog figyelmeztetést küldeni és nem fogja a küldést kísérelni. Csak olyan számlát jelöljön bármikor is sikeresnek, amiről meggyőződött előzetesen, hogy a NAV Online Számla felületén megtalálható és zöld pipával ellátott!

Üzemszünetet követően érdemes az Online Számla felületen minden NAV érintett számlát ellenőrizni, hogy azok valóban láthatóak-e a ott, mert az adatszolgáltatás teljesítését minden esetben az adózón kérhetik számon utólag is!


MENNYI IDEJE VAN A NAV ADATSZOLGÁLTATÁSRA?

A számla kiállításától számított 24 órán belül szükséges adatot szolgáltatni a NAV felé az érintett számlák esetében, amik gépi számlázó szoftverrel kerültek kiállításra. Az előfordulhat, hogy a NAV Online Számla fogadó rendszere lassú, vagy teljes üzemszünet van, ezzel a NAV is tisztában van ilyenkor, nem tudunk olyan esetről, hogy valakit ilyen miatt büntettek volna. A számlánkénti 500 ezres bírság arra vonatkozik, aki semmilyen adatot nem szolgáltat a NAV felé, üzemszüneten kívül. A NATURASOFT szoftver viszont csak úgy tud adatokat küldeni, ha el van indítva, fut a számítógépen, így NE kapcsolja ki addig, míg nem kapott Sikeres visszajelzést az adott számlára. Amennyiben üzemszünet van a NAV-nál, úgy a gépet ki tudja kapcsolni, haza tud menni és ahogy másnap reggel bekapcsolja a gépet és elindítja a szoftvert (!), úgy a küldést a NATURASOFT program újra megkísérli.


MIKOR ÉS HOGYAN KAPOM MEG A SZÁMLÁZÓ PROGRAMHOZ TARTOZÓ MEGFELELŐSÉGI NYILATKOZATOT?

2014.07.01-től hatályos jogszabályváltozás megszüntette a megfelelőségi nyilatkozatot (NAV igazolást)! A megfelelőségi nyilatkozatot a 24/1995 (XI.22.) PM rendelet írta elő, azonban ezt 2014.07.01-től hatályon kívül helyezték.

2014.07.01-től vásárolt számlázó programok esetén tehát már nincs szükség megfelelőségi nyilatkozatra, ezt nem fogja Öntől kérni a NAV.


A PROGRAMOK NAV ÁLTAL BEVIZSGÁLTAK ÉS ENGEDÉLYEZETTEK?

Programjaink aktuális verziói a hatályos jogszabályok szerint működnek. A jogszabályi megfelelőséget a programhoz mellékelt teljes körű - folyamatosan frissített - dokumentáció (Súgó) biztosítja.

Fontos megjegyezni, hogy sem a NAV, sem más hivatalos szerv előzetesen nem ellenőrzi a magyar ügyviteli szoftverek verzióit, viszont az előírásoknak megfelelően a programnak annak dokumentációja szerint kell működni, amit kérdéses esetben adott programra és adott verzióra vonatkozóan ellenőrizhet a Hivatal.

A programok rendelkeznek a 2016-tól kötelező Adóhatósági Ellenőrzési Adatszolgáltatás, valamint a 2018. július 1-től kötelező NAV bekötés funkcióval!

 

VISSZA A LAP TETEJÉRE

Kapcsolat
NATURASOFT Magyarország Kft.
1113 Budapest, Daróczi út 11.
Nyitva tartás: H-P: 8:30-17:00, Szo-V: Zárva
(A személyes ügyintézés a vírushelyzet miatt átmenetileg szünetel!)

Vásárlás előtti információs vonal: 06-30-945-6880
Meglévő ügyfél vonal:
06-30-887-4538, 06-30-876-7435, 06-30-877-7498

E-mail cím:  info@naturasoft.hu

Bankszámlaszám: 11711003-21456190-00000000
Adószám: 13730934-2-43
EU adószám: HU13730934

 SimplePay vásárlói tájékoztató