NATURASOFT
KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

SZÁMLÁZÓ PROGRAM KÉSZLETNYILVÁNTARTÓ PROGRAM RAKTÁRKEZELŐ PROGRAM HÁZIPÉNZTÁR PROGRAM KÖNYVELŐ PROGRAM
         

NATURASOFT
KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

Vissza a főoldalra Szoftverek áttekintése Ügyfélszolgálat, frissítések letöltése Gyakran feltett kérdések Kapcsolat, elérhetőség
 
 

KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK


KÉSZLETKEZELÉS VÁLASZOK


MITŐL TÉRHET EL A GÉPI KÉSZLET A VALÓS KÉSZLETTŐL ÉS HOGYAN TUDOM EZT ELLENŐRIZNI?

Az eltérés oka alapvetően két főcsoportra vezethető vissza, az egyik az adminisztrációs hiba, a másik pedig, amikor fizikailag tűnik el a raktárból a termék. A program és a számítógép tehát sosem tud tévedni, ugyanúgy, ahogyan egy számológép sem, így az ilyen jellegű eltéréseknél mindig az alábbiakat kell ellenőrizni:

Lehetséges adminisztrációs hibák:
- A valóságban beérkezett vagy kiadásra került az áru, de ezt elfelejtette rögzíteni a programban
- A bevételezés, kiadás esetén tévesen került rögzítésre a mennyiség
- Több raktár kezelése esetén nem megfelelő raktár lett kiválasztva a rögzítéskor
- Elállította a Beállítások \ Általános beállítások \ Készletkezelésre vonatkozó gyári ajánlott szabályokat* és nem az új beállításoknak megfelelően használja a programot, így helytelenül egyszerre csökkenti a készletet a szállítólevél és számla kiállítása esetén. (*NATURASOFT Raktár Start program esetén nincs ilyen beállítás)
- A szállítólevélből-számla, számlából-szállítólevél kiállítását követően módosítja a szállítólevelén a termékeket, illetve a mennyiségeket
- A szállítólevélből-számlát állít ki, majd azt később lestornózza, de nem a valóságnak megfelelően válaszol az ekkor feltett készletkezelésre vonatkozó kérdésekre

Fizikai hátterű eltérések:
Ebben az esetben teljesen jól használták a programot, viszont az eltérés abból ered, mert úgy került ki/be a raktárba termék, hogy arról a készletnyilvántartás vezetéséért felelős kolléga nem tudott. Ilyen jellegű eltérés lehet, a raktárból való eltulajdonítás, illetve sikkasztás.

Adott termék készletalakulásának gyors ellenőrzése:
- Kattintson a főképernyőn a Termékek gombra, majd a keresés vagy szűrés funkció használatának segítségével álljon rá az adott termékre a táblázatban és kattintson rá jobb egér gombbal!
- Válassza ki a Készletmozgások \ Termék készletmozgásainak áttekintése menüpontot!
- A Készletmozgások listája ablakban az Össz. Változás oszlopban tudja lekövetni a készletek alakulását!
- Amennyiben eltérést tapasztalt, úgy kattintson a Szűrés gombra és a Készletmozgás szerinti szűrőfeltételnél válassza ki a "minden tétel" lehetőséget!
- Ellenőrizze, hogy a bizonylat típus mezőben, hogy számla és szállítólevél esetén (különösen, ha azokat egymásból származtatta, illetve számlát helyesbített vagy érvénytelenített), hogy a Készletváltozás oszlopban mit lát! Amennyiben a Készletváltozás oszlopban 0 szerepel, az azt jelenti, hogy az adott bizonylat kiállítása nem járt készletmozgással. Amennyiben a lista alapján felfedi az adminisztrációs hibát és látja, hogy mely szállítólevélnél, számlánál kezelte helytelenül a készletet, úgy ezt a Szállítólevelek áttekintése, illetve a Számlák áttekintése ablakban az adott bizonylatra keresve bármikor utólag is korrigálhatja. Ezekben az ablakokban kattintson jobb egérgombbal a bizonylatra és válassza a Készletmozgás megváltoztatása menüpontot és válaszoljon a feltett kérdésre a valóságnak megfelelően!

Bármely számla és szállítólevél készletmozgása tehát utólag ki-bekapcsolható, így bármikor tudja korrigálni a korábbi hibáit.


Vissza az előző oldalra

 

VISSZA A LAP TETEJÉRE

Kapcsolat
NATURASOFT Magyarország Kft.
Postacím: 1114 Budapest, Hamzsabégi út 37.

Telefonos elérhetőség: H-P: 8:30-17:00
Gyakori kérdések megtekintése
FIGYELEM! NAV üzemszünet! Bővebb info itt!

Vásárlás előtti információs vonal: 06-30-945-6880
Meglévő ügyfél vonal:
06-30-877-7498, 06-30-876-7435, 06-30-887-4538

E-mail cím:  info@naturasoft.hu
Bankszámlaszám: 11711003-21456190-00000000
Adószám: 13730934-2-43
EU adószám: HU13730934

 SimplePay vásárlói tájékoztató