NATURASOFT
KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

SZÁMLÁZÓ PROGRAM KÉSZLETNYILVÁNTARTÓ PROGRAM RAKTÁRKEZELŐ PROGRAM HÁZIPÉNZTÁR PROGRAM KÖNYVELŐ PROGRAM
         

NATURASOFT
KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

Vissza a főoldalra Szoftverek áttekintése Ügyfélszolgálat, frissítések letöltése Gyakran feltett kérdések Kapcsolat, elérhetőség
 
 

KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK


NAV VÁLASZOK


NAV ADATSZOLGÁLTATÁSNÁL MIÉRT KAPOM A "NEM EGYEDI SZÁMLASORSZÁM" ÜZENETET?

A számlasorszám a számlát egyedileg azonosítja, így az nem megengedett, hogy Önnek különböző tartalommal azonos számlája legyen, ezért a NAV adatszolgáltatás nem fogad be kétszer ugyanolyan számlasorszámmal rendelkező számlát. A fenti üzenet (INVOICE_NUMBER_NOT_UNIQUE: Nem egyedi számlasorszám) jellemzően három okra vezethető vissza:

1.: Több helyen használják a programot azonos számlatömbbel
Gyakori felhasználói hiba, hogy ha több számítógépre is telepítve van a program, de hálózatosan nincsenek összekötve és minden számítógépen különállóan, külön adatbázisban állítják elő a számlákat mindezt azonos számlatömbben. Mivel ebben az esetben az egyik számítógép nem lát rá a másikra, így mindkét számítógépen azonos számlasorszámok jönnek létre, ami nem jó! Az első számla kiállítása előtt a Beállítások \ Számlázási beállítások \ Számlatömbök kezelése ablakban győződjön meg arról, hogy számítógépenként külön számlatömböt állított be (pl. egyik gépen: A2023/00001, másik gépen: B2023/00001)!

Megoldás:
Ebben az esetben a megoldás összetett és egyedi lehet, annak függvényében, hogy pontosan mi az aktuális állapot. Hívja az ügyfélszolgálatot!

2.: Újratelepítette a számlázó programot, de azt nem állította be megfelelően
Szintén nagyon gyakori felhasználói hiba, hogy a számlázó programot egy másik számítógépre teszi át vagy a meglévő számítógépet telepíti újra, de az áttelepítés nem szakszerűen zajlik, vagyis nem történik meg az áttelepítés során az adatok elmentése és visszatöltése, illetve elmarad a program használatbavételekor az első fontos lépése a számlaelőtag, illetve nyitó számlasorszám beállítása. Az áttelepítés előtt a Cégek karbantartása ablakban mentse el az összes adatát, majd a program újratelepítését követően a programba belépve ugyanitt töltse vissza az adatokat és a munkát ott tudja folytatni, ahol abbahagyta! Amennyiben nem áll rendelkezésre mentés (pl. a számítógép vírusos lett, ellopták, megsemmisült), akkor a Beállítások \ Számlázási beállítások \ Számlatömbök kezelése ablakban állítson be számlaelőtag és / vagy nyitósorszámot!

Megoldás:
Ebben az esetben a megoldás összetett és egyedi lehet, annak függvényében, hogy pontosan mi az aktuális állapot. Hívja az ügyfélszolgálatot!

3.: NAV üzemszünet közben számlázott
A fentiektől eltérően az üzenet akkor is előjöhet, ha a felhasználó semmit nem hibázott és mindent jól csinált. Ilyenkor az üzenetet az okozza, hogy éppen NAV üzemszünet / üzemzavar volt a számlázás pillanatában, így a számlázó program nem tudott megfelelően kommunikálni a NAV szerverével, mert az nem volt elérhető vagy nagyon leterhelt volt. Ebben az esetben a számla beküldése ugyan megtörtént, de az erről szóló visszaigazolási nyugta válasza a NAV-tól már nem érkezett meg. A program ugyan az ismételt beküldés előtt lekérdezte a számlát a NAV rendszeréből, de az szintén a leterheltség miatt még azt a választ küldte, hogy a számla még nem található meg, ezért a program ismételten beküldte a számlát. Amikor a NAV rendszere végül magához tért, akkor észlelte, hogy a számlát kétszer kapta meg, ezért jelzi a fenti üzenetet.

Megoldás:
Lépjen be a NAV Online számla felületre és ellenőrizze, hogy az adott sorszámmal kiállított számla teljes tartalmát (pl. vevő neve, bruttó összeg, stb.) tekintve valóban az a számla, amit a számlázó programban sikertelen beküldésként lát. Amennyiben Igen, úgy kattintson a számlázó programban az egér jobb gombjával az adott számlára és válassza a NAV bekötés eseménynapló menüpontot, majd az így megnyíló ablakban kattintson az Egyéb gombra és válassza "Az adatszolgáltatás már megtörtént" opciót, egyéb esetben hívja az ügyfélszolgálatot!


Vissza az előző oldalra

 

VISSZA A LAP TETEJÉRE

Kapcsolat
NATURASOFT Magyarország Kft.
Postacím: 1114 Budapest, Hamzsabégi út 37.

Telefonos elérhetőség: H-P: 8:30-17:00
(dec. 7. (szombat) 8:30-14:00)
Gyakori kérdések megtekintése

Vásárlás előtti információs vonal: 06-30-945-6880
Meglévő ügyfél vonal:
06-30-876-7435, 06-30-887-4538, 06-30-877-7498

E-mail cím:  info@naturasoft.hu
Bankszámlaszám: 11711003-21456190-00000000
Adószám: 13730934-2-43
EU adószám: HU13730934

 SimplePay vásárlói tájékoztató